Om IFK Malmö
IFK Malmö Fotboll är Idrottsföreningen Kamraterna i Malmös fotbollsverksamhet och har varit en självständig klubb sedan 1987.

IFK Malmö (krets nummer 15)
Bildades: 23 april 1899 (fotboll på programmet 1903-1904, 1909-).
Arena: Heleneholms IP.
Reservarena: Limhamns IP, konstgräs.
Seniorer: Ett herrlag som spelar i division 2 Södra Götaland (2023).
Dräkt: Gul tröja, vita byxor och vita strumpor.

VÅRA FÄRGER

Kamratorganisationens (IFK CS) färger är blått och vitt. Färgerna på tävlingsdräkterna (tröja, byxa och strumpor) bör därför utformas i dessa färger. Varje förening får själv bestämma sammansättningen av färgerna, villkoret är dock att färgerna blått och vitt används.

Ungefär 20 procent av föreningarna i Sverige har dock andra färger i sin tävlingsdräkt. Däribland IFK Malmö som fått Centralstyrelsens tillstånd att spela i gult, kallas därför ”Kanariefåglarna” eller ”di gule” efter sin gula tävlingsdräkt.