Di Gule Vägen

IFK Malmö Fotbolls spelarutbildningsplan ”Di Gule Vägen” kommer bli en viktig länk för klubbens samtliga ledare och spelare. Den kommer att ge oss tryggheten som behövs för att stegra i lärandet.

Spelarutbildningsplanen beskriver hur IFK Malmö som klubb kommer att utveckla fotbollsspelare i åldern upp till 16 år. Syftet är att samtliga ledare och föräldrar ska förstå hur ledningen ser på utvecklingen och vilka vägar vi ska ta för att utveckla våra fotbollsspelare.

Det som beskrivs i spelarutbildningsplanen är de rekommendationer som IFK Malmö i dag ger till tränare och övriga ledare. Planen kommer att utvecklas samt förbättras i en oavslutad process.

IFK Malmö anser att barnets bästa alltid ska sättas i första hand och att utgångspunkterna är allas lika värde. Fotboll ska vara roligt. Glädjen och kärleken till fotboll ska stå för all fotbollsverksamhet inom klubben. I planen tas också stor hänsyn till barns mognadsnivå. Träning och match ska anpassas för att ge bästa förutsättningar till långsiktig prestationsutveckling.

Gula hälsningar

IFK Malmö Fotboll